Odpočúva nás Facebook?

Keď mi o tom povedala, obaja sme sa pýtali, či mestská legenda môže byť pravdivá. Naozaj Facebook počúva naše rozhovory, aby nám slúžili reklamy?
 
„Prisahám, že si myslím, že vy počúvate.“ To je to, ako CBS This Morning hostiteľ Gayle King to práve tento týždeň, keď hovorila s Adam Mosseri, ktorý vedie Instagram, ktorý je vlastnený Facebook.kamerový systém.jpg
 
„Môžete mi pomôcť pochopiť, ako môžem byť v súkromnom rozhovore s niekým o niečom, čo ma zaujíma vidieť alebo kúpiť, a reklamu, ktorá sa objaví na mojom krmive Instagram,“ spýtal sa kráľ. „Nehľadal som to, nehovoril som s nikým o tom.“
 
No, Mosseri a spoločnosť popierajú, že perzistentné vnímanie sa každý deň do utorka.
 
„(W) Nepozerajte sa na vaše správy, nepočúvame na vašom mikrofóne, pretože by to bolo super problematické z mnohých rôznych dôvodov,“ trval Mosseri v rozhovore pre CBS. „Ale ja si uvedomujem, že mi naozaj neuveríš.“
 
Tak prečo sa tam tieto reklamy stále objavujú s pravidelnosťou a prečo je toľko ľudí presvedčených, že Facebook nehovorí pravdu?
 
Pravdou je, že Facebook nás sleduje spôsobom, ktorý si mnohí z nás ani neuvedomujú a je v tom dobrý, myslíme si, že monitoruje naše rozhovory. Namiesto toho používa sofistikované demografické a lokalizačné údaje na zobrazovanie reklám.aplikace.jpg
 
„Je to ako keby vás sledovali,“ hovorí Súd. „Dali dohromady všetky druhy nepriamych dôkazov a predávajú sa, akoby ste počúvali vaše rozhovory.“
 
Odpoveď bola napísaná v marketingovom prejave. Michelle videla reklamu, pretože Joymode chcel osloviť ľudí, ktorí môžu byť podobní svojim zákazníkom, a ľudí starších ako 18 rokov, ktorí žijú v Los Angeles.
 
To neposkytuje žiadnu skutočnú zrozumiteľnosť, prečo sa to ukázalo.
 
Tu je však náš preklad s pomocou súdu. Algoritmus spoločnosti, ktorý sa nachádzal v čase, keď bola so svojím priateľom podobného veku a obaja mali deti, že Michelle by sa rovnako zaujímala o značku, ktorej sa mama páčila, akonáhle vyvodila, že obaja boli v tej istej geografickej polohe spolu – kde sa predplatné Joymodeho priateľa sa aktívne používa.
 
A keby poslala fotografie z večierky na Instagram, bolo by možné zozbierať viac údajov, aby sa upevnilo spojenie záujmov.
 
„FB AI engine môže určiť zámer z textových a vizuálnych materiálov, ktoré poskytnete,“ poznamenáva veterán tech priemyslu Phil Lieberman. „S úmyslom môžu nájsť produkt a služby, ktoré by vás mohli zaujímať. Toto je všetko o“ odporúčacích systémoch „podobných tomu, čo ponúka Amazon, ale FB má stále viac informácií o tom, čo by vás mohlo zaujímať o kúpu. „