Naše pudy sa nedajú zaprieť

Podľa psychológov z Michiganu sa naše gény nezaprú v rôznych oblastiach nášho života. Proste sa stále správame ako naši pravekí predkovia a to aj v oblasti nakupovania. Muži konajú ako lovci a ženy ako zberačky. Možno práve pre to si ani v tejto oblasti nerozumieme a navzájom sa stresujeme.
karty MasterCard
Muži majú vopred jasno v tom, čo chcú kúpiť, takže rýchlo vbehnú medzi regálov, vezmú si, čo potrebujú a rýchlo preč. Je to, ako by lovec číhal na svoju korisť v úkryte a pri vhodnej príležitosti sa jej mohol zmocniť.
Naopak ženy starostlivo študujú vec, ktorú si chcú kúpiť. Zaujíma ich, ako vyzerá, vonia, ako je farebná a kvalitne spracovaná. Podrobne čítajú písomné informácie a zloženie potravín. Chcú za svoje peniaze jednoducho to najlepšie. Aj ženy v praveku boli znalé svojho prostredia a vedeli, kedy aké plody budú zrieť a sú vhodné na zber. Dnešné ženy zase strážia zľavy, aby ich nákupy boli čo najvýhodnejšie.

Muži nevedia vyjsť s peniazmi lepšie ako ženy

Všetci poznáme rad vtipov na tému ženy a nákupy. Také tie povedačky, ako manželky plienia kreditné karty svojich partnerov a bezhlavo míňajú najmä za módu a krásu. Je zaujímavé, že skutočnosť je práve opačná. Z jedného prieskumu vyplynulo, že práve muži majú na svojom konte vyššie dlhy a nevedia vyjsť s rozpočtom.
Podľa britskej spoločnosti Lovemoney.com ženy starostlivo strážia svoje výdavky, naopak muži zabúdajú platiť účty a svoje pohľadávky. Najviac utrácajú za technológie, ženy zase za oblečenie a kabelky.
 
A aké preferencie má vaša polovička? Poďme sa na to pozrieť bližšie.
Ženy
o   používajú najme intuíciu
o   majú zmysel pre detail
o    chcú, aby všetko zapadlo do celkového kontextu
o   riadia sa zmyslami a farebnou škálou
o   krása je dôležitá
 
Muži
o   uvažujú viac komplexne
o   najdôležitejšia je pre nich užitočnosť
o   nepoznajú dlhé vyberanie z veľkého množstva
o    sú rýchly a priami
o   chcú si tovar vopred vyskúšať
 mince v peněžence
Nákupy online
Internetové obchody využívajú viac ženy ako muži. Majú s nimi bohaté skúsenosti. Zaobstarávajú si takto parfumy, kozmetiku, oblečenie pre seba aj celu rodinu a teraz ide aj nový trend nákupu potravín cez internet. „Napríklad intenzita nakupovania obuvi a odevov v poslednej dobe rástla u takmer 40% žien, u mužov je to ale necelých 19% .U nich je v tomto ohľade premiantom kategória PC a telefónov, 39% stále viac využíva služby e-shopov, u žien to isté platí len pre 20%, ktorých sme sa pýtali.“
No a naša mladá generácia, tá je online stále aj cez svoj mobil alebo tablet. Je ale pravda, že takto šetríme čas, ktorý môžeme stráviť s rodinou.